Avoin työpaikka

11.8.2022

Valtakunnallisesti toimiva Rikosuhripäivystys (RIKU) on näköalapaikka suomalaiseen rikosuhrityöhön. Rikosuhripäivystyksen tehtävänä on parantaa rikoksen uhrin, hänen läheisensä ja rikosasiassa todistavan asemaa vaikuttamalla ja tuottamalla palveluita. Toiminta perustuu ammatillisesti ohjattuun vapaaehtoistyöhön.

Toiminnanohjaaja osallistuu rikosuhrityön toteuttamiseen palvelupisteellä, alueellisesti sekä valtakunnallisissa palveluissa. Työ sisältää mm. vapaaehtoistyön koordinointia, asiakastyössä tapahtuvaa neuvontaa, palveluohjausta ja tukea puhelimitse, verkossa ja kasvokkain, kouluttamista sekä verkostoyhteistyötä. Tehtäviin sisältyy jonkin verran ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustamista kotimaassa.

Edellytämme toiminnanohjaajalta tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa. Arvostamme rikosprosessin ja palvelujärjestelmän tuntemusta, kokemusta vapaaehtoistoiminnasta ja kouluttamisesta, tietoteknistä osaamista, sekä vuorovaikutus- ja kielitaitoa. Teemme RIKUssa töitä yhdenvertaisuuden eteen. Toivomme hakijoita erilaisista taustoista ja arvostamme ymmärrystä yhdenvertaisuuskysymyksistä.

Haemme Kuopion palvelupisteelle osa-aikaista (80 %) toiminnanohjaajaa. Tehtävä on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde.

RIKUn Itä-Suomen aluetta koordinoi ja työnantajaorganisaationa toimii Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri.

Palkkauksessa ja työehdoissa noudatetaan Sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta ja tehtävässä lain mukaista koeaikaa.

Vapaamuotoinen hakemus sekä ansioluettelo pyydetään lähettämään pe 9.9.2022 klo 15 mennessä osoitteeseen jaana.rossinen@riku.fi. Haastattelu järjestetään 15.9. Tehtävä täytetään 1.10.2022 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Tiedustelut: Itä-Suomen aluejohtaja Jaana Rossinen, p. 040 5070795, ma 22.8. ja 5.9. klo 9–11.