Paikallisyhdistykset ja perhekahvilat

Kolme lasta syömässä pöydän ääressä, lähimpänä oleva lapsi katsoo suoraan kameraan.

MLL:n Järvi-Suomen piirin alueella toimii peräti 105 MLL:n paikallisyhdistystä, joissa on jäseniä yhteensä yli 10 000. Pitkälti vapaaehtoisvoimin toimivat yhdistykset edistävät lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia ruohonjuuritasolla.

MLL:n paikallisyhdistyksen toimintaan voi lähteä mukaan kuka vaan, joka haluaa olla mukana mahdollistamassa toimintaa ja parempaa huomista lapsille, nuorille ja perheille omalla asuinalueellaan. Monet paikallisyhdistykset ylläpitävät myös perhekahviloita. Perhekahvilat ovat maksuttomia ja avoimia kohtaamispaikkoja lapsiperheille, joissa jutellaan, kahvitellaan, leikitään ja välillä kuullaan myös asiantuntijapuheenvuoroja. Perhekahvilat syntyvät vanhempien omasta aloitteesta ja toimivat pääosin vapaaehtoisvoimin. Tarkista, mikä paikallisyhdistys toimii lähimpänä sinua, ja tule mukaan toimintaan!

Piirin tärkeimpiä tehtäviä on paikallisyhdistysten vapaaehtoisten tukeminen ja ohjaaminen

Yhtenä tärkeimmistä tehtävistämme on tukea paikallisyhdistyksiämme ja yhdistysten vapaaehtoisia. Alueellamme toimii kolme perhekeskustoiminnan koordinaattoria, joiden tehtävänä on pitää yhteyttä oman alueensa yhdistyksiin ja tukea niiden toimintaa. Koordinaattorimme tulevat mielellään vierailulle yhdistyksenne kokoukseen tai perhekahvilaan. Haluamme kuulla yhdistystenne kuulumisia, tukea teitä toiminnan kehittämisessä ja auttaa mahdollisissa pulmatilanteissa.