MLL:n harrastetoiminta tauolle

13.3.2020

Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronavirusepidemian pandemiaksi, ja Suomessa varaudutaan laajempaan epidemiaan. Viranomaiset suosittelevat mm. harrastustoiminnan rajoittamista tartuntojen vähentämiseksi ja riskiryhmien suojelemiseksi.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piirin alueella koronavirusepidemia aiheuttaa seuraavia toimenpiteitä:

Perhekahvila- ja kerhotoiminta

Yhdistysten ylläpitämät perhekahvilat ja kerhot sulkevat ovensa toistaiseksi. Perhekahvila- ja kerhotoiminnan käynnistämisessä seurataan viranomaisten ja tilojen omistajien ohjeita. Tämä ohjeistus koskee myös MLL:n muskaritoimintaa.

Sukupolvitoiminta

Yhdistysten sukupolvitoiminta (kylämummit ja -vaarit sekä lukumummit ja -vaarit) laitetaan tauolle koko kevään ajaksi. THL:n mukaan ikäihmiset kuuluvat koronaviruksen riskiryhmään.

Yhdistysten tapahtumat, tilaisuudet ja retket

Yleisötilaisuuksien ja retkien järjestämistä vältetään ja niitä siirretään myöhemmäksi. Yli 500 henkilön massatapahtumat perutaan toukokuun loppuun saakka valtioneuvoston suosituksen mukaisesti.

Piirin tukihenkilötoiminta ja lastenhoitotoiminta

Lastenhoitotoiminnassa ja tukihenkilötoiminnassa ei mennä perheen kotiin, jos perheessä on flunssaisia henkilöitä. Tukihenkilöt noudattavat viranomaisten ohjeistusta liikkumisesta, tapahtumista jne.

LISÄYS 27.3.2020 Tukisuhteiden tapaamiset ovat siirtyneet toteutettaviksi etäyhteyksin.

Seuraamme edelleen tiiviisti THL:n suosituksia ja teemme jatkosta päätöksiä, kun tiedämme lisää. Olemme pahoillamme muutoksista ja toivomme tilanteen helpottavan mahdollisimman pian.

Lisätietoja: MLL:n Järvi-Suomen piirin toiminnanjohtaja Anne Waldén, 050 441 7904, anne.walden@mll.fi