Kaveriksi lapselle tai nuorelle

Kaveritoiminnassa vapaaehtoisena saat tilaisuuden olla osana lapsen tai nuoren elämässä mukavan tekemisen merkeissä. Voitte käydä yhdessä vaikka ulkoilemassa, elokuvissa tai mikä ikinä onkaan teidän yhteinen juttunne! Tapaamisia on pari kertaa kuukaudessa tai sinun elämäntilanteesi mukaan. Kaverisuhde solmitaan tavallisesti vuodeksi kerrallaan.

Tuettava lapsi tai nuori on saattanut kokea olonsa yksinäiseksi, koulu ei suju toivotulla tavalla tai vapaa-ajalla ei ole mieluisaa tekemistä. Kaveritoiminnassa saat antaa lapselle tai nuorelle hänen kaipaamaansa aikaa ja yksilöllistä huomiota. Erityistä osaamista ei vaadita, aito läsnäolo ja turvallinen seura riittävät.

Vapaaehtoisena saat koulutuksen tukihenkilönä toimimiseen ennen aloitusta. Järjestämme koulutuksia kaksi kertaa vuodessa, jonka lisäksi perehdytämme toimintaan tarvittaessa ympäri vuoden. Tukihenkilötoiminnan koordinaattori myös auttaa ja tukee sinua aina tarvittaessa. Järjestämme myös lisäkoulutuksia, virkistyksiä ja vertaistapaamisia vapaaehtoisillemme sekä sinulle korvataan vapaaehtoistoiminnasta aiheutuneita kuluja.

Saat toiminnasta merkityksellisiä hetkiä arkeesi, iloa ja hyvää mieltä. Vapaaehtoisena voit vahvistaa lapsen tai nuoren itsetuntoa, tuoda mielekästä tekemistä vapaa-ajalle, parantaa koulumenestystä ja annat arvokkaan kokemuksen aikuisen läsnäolosta.