Heppakaveriksi

Heppakaveritoiminnan vapaaehtoisena saat olla osana tuottamassa iloa ja onnistumisen kokemuksia lapselle tai nuorelle, jonka kanssa jaat kiinnostuksen hevosiin ja niiden hoitamiseen. Yhdessä voitte tutustua hevosiin ja niiden kanssa toimimiseen, tehdä talliaskareita ja myös ratsastaa. Tapaamisia on pari kertaa kuukaudessa tai sinun elämäntilanteesi mukaan. Heppakaverisuhde solmitaan tavallisesti vuodeksi kerrallaan.

Heppakaveritoiminnan saat antaa lapselle tai nuorelle hänen kaipaamaansa aikaa ja yksilöllistä huomiota mukavan yhteisen tekemisen avulla. Erityistä osaamista ei vaadita, aito läsnäolo ja turvallinen seura riittävät. Parhaimmillaan hevonen toimii ilon tuojana ja mahdollistaa tukihenkilön ja tuettavan suhteen syvenemisen.

Vapaaehtoisena saat koulutuksen tukihenkilönä toimimiseen ennen aloitusta. Järjestämme koulutuksia kaksi kertaa vuodessa, jonka lisäksi perehdytämme toimintaan tarvittaessa ympäri vuoden. Tukihenkilötoiminnan koordinaattori myös auttaa ja tukee sinua aina tarvittaessa. Järjestämme myös lisäkoulutuksia, virkistyksiä ja vertaistapaamisia vapaaehtoisillemme sekä sinulle korvataan vapaaehtoistoiminnasta aiheutuneita kuluja. Tallit voivat halutessaan aloittaa heppakaveritoiminnan myös ryhmämuotoisena.

Saat heppakaveritoiminnasta merkityksellisiä hetkiä arkeesi, iloa ja hyvää mieltä. Vapaaehtoisena voit vahvistaa lapsen tai nuoren itsetuntoa sekä vuorovaikutustaitoja, tuoda mielekästä tekemistä vapaa-ajalle ja annat arvokkaan kokemuksen aikuisen läsnäolosta.